تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/23 - 11:32
کد خبر: 496303

در افتتاحیه چهلمین نشست میان دوره‌ دفتر تحکیم وحدت مطرح شد؛

پناهیان: دولت سایه در اتحادیه تشکیل دهید/ زلفی‌گل: همه پذیرفته‌اند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی هست

پناهیان: دولت سایه در اتحادیه تشکیل دهید/ زلفی‌گل: همه پذیرفته‌اند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی هست

افتتاحیه چهلمین نشست میان دوره‌ی دفتر تحکیم وحدت ۲۱ بهمن ماه در شهر مقدس قم با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهلمین نشست میان دوره‌ی دفتر تحکیم وحدت با حضور انجمن‌های اسلامی دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه‌های سراسر کشور، در جوار بارگاه مطهر حضرت معصومه در شهر مقدس قم و با شعار «تقویت انسجام ملی، افزایش مشارکت مردمی، اعتلای مقاومت اسلامی» برگزار شد. افتتاحیه این نشست که در 21 بهمن آغاز شد با  حضور محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم و  حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان همراه بود که  در ادامه این گزارش به مشروح این نشست خواهیم پرداخت.

مبنای عدالت در جمهوری اسلامی

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان در سخنرانی خود، نکاتی را به شرح ذیل مطرح کرد: بشدت به این روش و سبک زندگی انجمن اسلامی و تشکیلاتی من معتقد هستم؛ زیرا موجب بالندگی دانشگاه و دانشجویان می‌شود و هر دانشجویی که می‌تواند باید انجام دهد.  مسئولانه، خودجوش و جمعی بودن از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی‌ست که شاکله افراد مفید برای جامعه را تشکیل می‌دهد. افرادی که اهل این ویژگی‌ها نیستند درموردشان بشدت تامل دارم، در این افراد ترس‌ها و سوتفاهم‌ها و غفلتی وجود دارد که باید رفع گردد. ای‌کاش فعالیت دانشجویی_تشکیلاتی شرط طی مدارج تحصیلی عالی بود، اگر بود چقدر عالی می‌شد؛ اما حقیقت این است که ویژگی خودجوش و مسئولانه بودن اصل است که وقتی شما بصورت داوطلبانه جلو می‌آیید، این [حرکت] فضیلت است.

پناهیان: دولت سایه در اتحادیه تشکیل دهید/ زلفی‌گل: همه پذیرفته‌اند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی هست

پناهیان به تفسیر شعار میان دوره‌ی دفتر تحکیم وحدت یعنی «تقویت انسجام ملی، افزایش مشارکت مردمی، اعتلای مقاومت اسلامی» پرداختند و اضافه کرد: مبنای برقراری عدالت در جمهوری اسلامی حضور مسئولانه و جمعی عناصری‌ست که احساس مسئولیت می‌کنند. الان برخی از مسئولین جمهوری اسلامی هستند که این تجربه [تشکیلات دانشجویی] را مثل شما نداشته‌اند، مدیر و مدبرند اما پنجاه درصد فایده دارند؛ این زیست جمعی و خودجوش شما می‌تواند دیگران را به مشارکت دعوت کند، همچنین مسئولین مشارکت‌پذیر باشد از طرف مردم. وگرنه کسی که صرفا می‌خواهد قدرت را دست بگیرد ولو آدم خوبی باشد سم مهلکی‌ست. هر مدیری نسبت به مدیریت خودش باید زمینه مشارکت بیشتر مردم را ایجاد کند که انتخابات یک نمونه‌ آن است.

علیرضا پناهیان ادامه داد: بدبختی‌ ما دو حیطه‌ست؛ بدبختی نه، مشکلاتی که بدبختانه داریم! زشت است برای جامعه‌ای مثل جامعه‌ ما!  با توجه به موانعی که بر سر راه داریم‌ دو گروه مشکلات را داریم: یکی خوب عمل نکردن مدیران، دوم خوب مشارکت نکردن مردم است. و در این دو عرصه باید مشکلات را ببینیم. دانشجو می‌خواهد مدرک بگیرد کارمند شود و آینده‌‌اش مشخص است، دوران دانشجوییش هم کارمندی‌ست. این فرد، بی‌علاقه، بی‌حوصله است. الان حضور شما کارمندی نیست، بخش‌نامه‌ای و آئین‌نامه‌ای نیست. خودجوش فردی هم نیست، خودجوش جمعی‌ست.

وی افزود: اگر در همین نقطه‌ای که ایستادید برای مدیریت کشور و سبک زندگی قرار بدهیم مشکلاتمان را حل خواهد شد. رانت‌خواری چرا بوجود می‌آید؟ ترک عمل چرا بوجود می‌آید؟ بخاطر فضای کارمندی.

پناهیان ناظر به فضای فعلی جامعه با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات، تحلیلی را ارائه داد و به تکالیف اعضای انجمن‌های اسلامی اشاره کرد: ما الان مشکلمان دفاع از آرمان‌ها و اسلام نیست، الان افراد می‌گویند این اسلام چطور می‌تواند ما را تامین کند، باید پاسخ به این نیازها را با راه‌حل‌های درست داد. دولت سایه در اتحادیه تشکیل دهید و شروع کنید به تاثیرگذاری. چطور؟ جایگاهی معتبر با تلاش برای خودتان ایجاد کنید تا سال‌ها بعد مردم کمیته تخصصی دانشجویان را به مسئولین نشان دهند و نظر را اشاعه دهند. بروید در جزئیات شروع به دخالت کنید تا مسیر کشور را تغییر دهید. 

وی افزود: ماهیت انجمن اسلامی، ماهیت انتخابات، حجاب، مسجد، مقاومت و همه ماهیت‌هایشان یکی‌ست. خب اینکه خیلی دین خرابی‌ست اگر ما را دور هم در مسجد جمع بکند و بگوید ارتباط جمعی نکنید، اگر قرار بر عبادت فردی بود در خانه انجام می‌دادیم، از همین ادله بگیرید و بپرسید مسجدها چرا با هم ارتباط ندارند؟ الان نقش مسجد در انتخابات روز به روز کمتر می‌شود. ما باید ساختار سیاسی کشور را تغییر دهیم و شما مبدع‌اش هستید. امام علی علیه‌السلام گفتند بروید سراغ جوان‌ها، چون ایده‌ها‌ی نو دست آن‌هاست. حتی حرف خوب قدیمی هم نزنید. بیایید فضا را عوض کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان در انتها پیشنهاداتی را به اعضای دفتر تحکیم وحدت ارائه داد:  پیشنهاداتی دارم برای مطالبه‌گری؛ مثلا شما بعد از انتخاب شدن نمایندگان می‌خواهید مطالبه کنید یا قبل آن؟ من پیشنهاد می‌دهم قبل از انتخابات مطالبه کنید. مثلا در ده بند بنویسدید یک مجلس خوب چه قوانینی را باید به تصویب برساند و امثال این، بعد بروید تضمین بگیرید از کاندیداها که اگر رای بیاورند آن‌ها را عملی کنند. اگر نکردند آن‌وقت تکلیف مشخص است. قبل از انتخابات مطالبه‌گری کنید، هرکسی موافقت کرد و تعهد داد، تضمین سنگین بگیرید و بعد کسانی که تعهد دادند را معرفی کنید. شما نماینده طبیعی مردم و دانشجویان هستید.

وزیر علوم: نباید خودشیفته باشیم و خودتحریمی انجام دهیم

در ادامه‌ی نشست، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشجویان دفتر تحکیم وحدت حضور پیدا کرد. که در ابتدا مقدمه‌ای را به عنوان سخنرانی خود مطرح کرد و سپس جلسه با پرسش و پاسخ‌های دانشجویی ادامه یافت. 

پناهیان: دولت سایه در اتحادیه تشکیل دهید/ زلفی‌گل: همه پذیرفته‌اند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی هست

زلفی گل در اولین روز از چهلمین نشست میان‌دوره دفتر تحکیم وحدت گفت : دیگر در دنیا، تک قطبی و رهبری واحد معنا ندارد و همه پذیرفته‌اند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی هست. امروز متوجه شده‌اند که جمهوری اسلامی دارای قدرت استفاده از علم هست، زیرا علم به جامعه و حاکمیت قدرت فرازمینی و فرامکانی می‌دهد. بخصوص وقتی در دانش نانو و بایو و سلامت و پزشکی و عرصه‌های مختلف هوا و فضا برای خودش حرفی دارد و رتبه پانزده علمی دارد. این‌ها ثمرات انقاب اسلامی‌ است. امروز کسی جرئت نگاه چپ انداختن به جمهوری اسلامی را ندارد. ما به مسئولین هم می‌گوییم که امروز شما که اینجا نشسته‌اید وجاهت خود را از دانشگاه گرفته‌اید و همه‌ی این‌ها دستاورد علم و نوآوری و فناوری است.

وی افزود: ما باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم، این کشوری که یک‌دفعه اینگونه قد علم می‌کند و چهارراه حیاتی برای دنیاست، جهان سلطه این را نمی‌پذیرفت و از تمام قدرتش برای ساقط کردن این نظام استفاده می‌کند. نه با جنگ سخت بلکه باجنگ ارزان، از طریق فضای مجازی و رسانه و اینترنت اشیاء و قدرت هنر و ورزش و از تمامی عرصه‌هایی وارد می‌شود که بتواند ارزش‌های نظام را و علاقه مردم را به رهبری و نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی کاهش بدهد. 

محمدعلی زلفی گل در پایان اضافه کرد: ما باید چه کنیم؟ عکس آنها عمل کنیم، نباید خودتحریمی انجام دهیم و فضا را در اختیار آنان قرار دهیم. نباید خودشیفته باشیم و خودتحریمی انجام دهیم. وظیفه ما در قبال انتخابات چیست؟ وزارت علوم معاونت فرهنگی بخش‌نامه‌ای را تنظیم و ارائه‌ کرده که ان‌شاءلله اجرا خواهد شد. ما در دنیای زر و زور و تزویر هستیم اما می‌توانیم دست خود را روی زانوی خودمان بگذاریم و اولین کار [فعالیت برای] افزایش مشارکت در انتخابات مجلس است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top